Vervoerplan Rederij Doeksen goedgekeurd door ministerie


Deze week werd bekend dat het ministerie van Infrastructuur en Milieu het Vervoerplan 2018 van Rederij Doeksen heeft goedgekeurd. Sinds de in werking treding van de waddenconcessies West en Oost  in 2014, is Rederij Doeksen verplicht jaarlijks te komen met een Vervoerplan waarin staat hoe invulling wordt gegeven aan de uitvoering van de concessie en de voorwaarden die de concessieverlener daaraan heeft gesteld.

“Eén van de veranderingen voor 2018 is, dat we op de lijn Vlieland definitief van start gaan met een nieuwe dienstregeling,” vertelt Paul Melles, directeur van Rederij Doeksen. “In het kort bestaat die uit dagelijks drie retourafvaarten van de autoveerboot, vanaf het eiland, het hele jaar rond. Begin dit jaar hebben we hiermee een proef gedaan. De vaartijd zal 1 uur en 35 minuten bedragen. Hiermee wordt gehoor gegeven aan de wens om sneller te varen dan tijdens de proef. Bovendien kunnen we op deze manier een betrouwbaarder dienstregeling bieden, zonder sneldienstuitval door weersomstandigheden.”

In het Vervoerplan heeft Rederij Doeksen ook een aantal nieuwe projecten aangekondigd, die de kwaliteit van de dienstverlening verder gaan verbeteren. Zo neemt Rederij Doeksen twee innovatieve autoveerschepen op LNG in de vaart.