Donderdag 13 februari vond de allereerste netwerkbijeenkomst van LINK plaats. LINK is een initiatief van Jeltje Weijer van JEL Kindercoaching en Ylse Sijbesma van In4Profit boekhouding & winstadvies. De groep is van start gegaan met een aantal enthousiaste vrouwelijke ondernemers uit de regio. Naast de initiatiefnemers bestaat de groep uit: Linda Hoekstra van Hoekstra & Hendriks Mediation, Karlijn van der Most van Het verhaal van de Koppoter, Michaela van Groningen van Villa Hakuna Matata, Tineke Sijbesma van My Yoga Favourites, Angela Kamstra van Lief voor mijn lijf, Mireille Lunter van Salon ML en beeldend kunstenares Gea Boschma.
Wat is LINK?
De missie van LINK is duidelijk, geven de dames van deze nieuwe netwerkgroep aan. LINK streeft naar een veilige community in de regio Noord-West Friesland, waarin startende en kleine ondernemers met elkaar in verbinding staan. Zo inspireren en versterken ze elkaar.
“We hebben dit netwerk opgericht, omdat we ondernemers via korte lijntjes samen willen brengen. Ondernemers die vanuit hun missie werken en willen LINKEN”, vertelt Jeltje Weijer. Het doel van LINKEN is elkaar versterken en ondersteunen door kennis en expertise te leveren aan LINK. De netwerkgroep hoopt ook kennis en expertise van andere ondernemers te ontvangen. Ylse Sijbesma vult aan: “Door te LINKEN kunnen we van elkaar leren en wellicht zelfs samenwerken.”
Waarom LINK?
De weg van het ondernemerschap verloopt meestal niet vlekkeloos. Iedere startende ondernemer loopt tegen praktische vraagstukken aan. Het is niet altijd mogelijk om expertise in te huren en dan modderen ondernemers zelf maar wat aan. Toch bezit iedere ondernemer kennis, ervaring en expertise. Het idee is dat de leden van de netwerkgroep hun expertise met elkaar delen, zodat ze elkaar versterken. Er zullen periodiek bijeenkomsten worden georganiseerd, waarbij een praktisch thema centraal staat. Dit zijn thema’s op het gebied van marketing, public relations, verzekeringen, social media, financiën, informatie- en communicatietechnologie, et cetera.
Opvallend aan de samenstelling van de groep is dat alle ondernemers aan een heel duidelijke missie werken. Deze missie is vanuit de diverse vakgebieden van alle verschillende ondernemers terug te voeren op één gezamenlijke missie, namelijk “Samen de wereld elke dag een klein beetje mooier maken, ieder vanuit zijn eigen expertise”.