Rederij Doeksen neemt een serie van maatregelen, waarmee het bedrijf inspeelt op de gevolgen van het coronavirus.
Belangrijkste uitgangspunt is dat de rederij de gezondheid van haar medewerkers, passagiers en andere betrokkenen voorop stelt. Rederij Doeksen volgt hierbij al vanaf het begin de richtlijnen van RIVM en de overheid.
Door het drastisch teruglopen van het aantal passagiers van en naar de eilanden Terschelling en Vlieland heeft Rederij Doeksen moeten besluiten de dienstregeling te beperken tot twee retourafvaarten per dag. Deze aangepaste dienstregeling gaat in op zaterdag 21 maart.
Met het betrokken ministerie heeft Rederij Doeksen intensief overleg over noodzakelijke steun, zodat de continuïteit van de veerdienst kan worden gewaarborgd. Dit in aanvulling op de algemene noodmaatregelen van de overheid, die ervoor moeten zorgen dat bedrijven hun verplichtingen aan medewerkers, klanten en leveranciers kunnen blijven voldoen.
Rederij Doeksen neemt nu enkele kortetermijnmaatregelen, die bedoeld zijn om de continuïteit van de veerdienst en de ondersteuning van medewerkers prioriteit te geven. Het bedrijf vraagt daarvoor begrip van gasten en leveranciers. De Rederij zet zich tot het uiterste in om de belangen van alle betrokkenen te waarborgen.
Rederij Doeksen komt met nieuwe mededelingen wanneer er aanvullende relevante informatie is.
Informatie over de dienstregeling is te vinden op de website van Rederij Doeksen: www.rederij-doeksen.nl/corona.