Veel ondernemers, verenigingen en stichtingen proberen langzaam maar zeker terug te gaan naar de normale gang van zaken. Gasten worden voorzichtig verwelkomd in restaurants, musea zetten de deur op een kier voor bezoekers en er wordt weer gehockeyd op de velden. Harlingen is daarin geen uitzondering. Ondernemers, medewerkers en vrijwilligers zorgen er voor dat hun organisatie zo goed, verantwoord en normaal mogelijk draait. Maar het is niet makkelijk. Daarom is de familie Jumelet een nieuw bedrijf gestart.
Na bekendheid te hebben verkregen in de visserij, de politiek en bij vele lokale en landelijke goede doelen, heeft de familie Jumelet een PR-bureau geopend. Ondernemer Klaas Gerard Jumelet biedt diensten aan op het gebied van public relations, communicatie, marketing, damage control en mediatrainingen. Hoewel de stap van de politiek naar ondernemerschap misschien groot lijkt, ziet Jumelet dit niet zo. De afgelopen jaren heeft hij veel tijd besteed aan campagnevoeren met onder andere Tweede Kamerlid Aukje de Vries en verzorgde hij binnen een aantal politieke organisaties de communicatie. De risico’s van het ondernemerschap zijn Klaas Gerard overigens niet vreemd: dit is zijn tweede bedrijf en de meeste familieleden zijn ondernemer of waren dat in het verleden.
Het PR-bureau doet zaken onder de naam “The Jumelet Network”. Deze naam is bewust gekozen, omdat Jumelet het creëren van professionele, duurzame netwerken als zijn ambacht beschouwt. Klaas Gerard Jumelet focust zich op de ondernemers, verenigingen en stichtingen in Harlingen en omgeving, maar voert ook opdrachten uit over de provinciegrenzen. Geïnteresseerden kunnen meer over hem en The Jumelet Network vinden via www.klaasjumelet.nl.