Met de introductie van een eigen telematica oplossing zet TanQyou wederom een bijzondere stap in de brandstof branche. Dat de van oorsprong Friese tankstationformule zwaar inzet op een digitale klantrelatie is in de markt inmiddels bekend. Deze week voegt ze hier een nieuw hoofdstuk aan toe met de lancering van TanQyou Prime. Een in huis ontwikkelde telematica oplossing die een extra toegevoegde waarde biedt aan het MKB en de ZZP`er.
In de vorm van een dongel welke in de ODB2 poort van iedere voertuig na 2001 gestopt kan worden brengt TanQyou een oplossing die continu communiceert met haar platform. ‘De combinatie van de in het platform aanwezige fleetmanager en diensten als parkeren en EV-laden zorgen voor een nog efficiëntere inzet van het wagenpark van onze klanten.” zegt Jan-Harmen Akkerman. Zo beschikt men over een fiscaal sluitende rittenregistratie, kan met het brandstofgebruik per voertuig inzien, maar ook meldingen ontvangen van technische storingen.
Praten met tankstation
De dongel maakt het mogelijk om zonder extra handelingen de brandstof aan de pomp te betalen. Je hebt geen betaalpas nodig, want middels verificatie van het voertuig (kentekenherkenning) en de verbinding die de dongel met het tankstation maakt, wordt de pomp vrij gegeven en na het tanken wordt de transactie automatisch betaald. Door het valideren van het getankte volume met de inhoud van de tank behoort brandstoffraude tot het verleden.
“De dongel past exact in onze visie dat betalen op tankstations in de toekomst aanzienlijk zal veranderen. En geeft onze gebruikers een maximaal inzicht en een ultiem gebruikersgemak. Iets wat essentieel is om ook in de toekomst relevant te blijven”, aldus Akkerman.