Maandagochtend is in Harlingen de Friese Radioreclameprijs uitgereikt aan Rederij Doeksen. Uit handen van voorzitter Pier Bergsma van de Raad van de Fryske Beweging ontvingen Annemieke van Brummelen, manager commerciële zaken bij Doeksen, en producent John de Vries van Leeuwarden elk een beeldje van Grutte Pier en een oorkonde. Bovendien was er voor rederij Doeksen nog een cheque van 250 euro.
Rederij Doeksen heeft de Fryske Radioreklame Publykspriis gewonnen met het spotje ‘Kom met de kinderen naar Terschelling’. Met nog twee andere genomineerden kandidaten, Frysk Makelaars uit Heerenveen en Meulen & Baarsma uit Sneek, kreeg het spotje de meeste stemmen van het Friese publiek. Het is voor de 19e keer dat de prijs wordt uitgereikt. Onder de stemmers zal een geldprijs van 250 verloten worden.
De commissie Fryske Reklamepriis over het spotje: “Door het enthousiasme waar het spotje mee ingesproken is, krijgt men al snel zin in om een kaartje te boeken voor een bezoek aan Terschelling of Vlieland! De geluiden op de achtergrond, van de boot en de meeuwen, versterkt dat effect nog. Huishoudingen met jonge kinderen hoeven het niet te laten: kinderen reizen gratis. Met het gebruik van de Fries taal richt Doeksen zich op de Friese markt. Voor Friezen is het gemakkelijk om nog snel een boeking op het laatste moment te doen.
De Fryske Reklamepriis is in het leven geroepen om het gebruik van de Friese taal of een Friese streektaal in reclame te stimuleren. De FRP is een initiatief van de Ried fan de Fryske Beweging. Op 14 maart 1995 werd de eerste FRP uitgereikt en die was toen nog alleen voor radioreclame. In 1999 is de eerste televisiereclameprijs uitgereikt.