De herinrichting van de Spoorstraat is met het aanbrengen van de beplanting en bomen afgerond. Niet alleen heeft de Spoorstraat nu vrijliggende fietspaden, ook is het parkeerterrein Spoorstraat aangepakt en is er meer groen aangebracht. Hierdoor is de gehele uitstraling van de Spoorstraat ruimer en vriendelijker. Zo is ook deze weg nu een aantrekkelijke entree van Harlingen geworden.
Laatste open eindje van project N31
Wethouder Harry Boon: “Het aanleggen van de vrijliggende fietspaden langs de Spoorstraat, is het slotstuk van het project N31. Het eerste deelproject vanuit de N31 begon namelijk ook met de aanleg van vrijliggende fietspaden. Dit is al in 2010 gedaan tijdens de aanleg van de Keermuur. Hiermee werd de voorrangssituatie bij de spoorovergang aangepast.” In de jaren daarna werd de N31 omgebouwd naar een dubbelbaans autoweg met een aquaduct onder het Van Harinxmakanaal door. Een knap staaltje werk, want de weg lag vier meter boven maaiveld en kwam uiteindelijk vier meter onder maaiveld. Ook de gemeentelijke infrastructuur is door de ombouw van de N31 nogal veranderd. Harlingen kreeg een centrale aansluiting vanaf de N31. Ook de Grensweg, Almenumerweg, Kanaalweg, Oosterparkweg, Kimswerderweg en Domela Nieuwehuisstraat kregen een andere en mooiere uitstraling.