Rederij Doeksen krijgt opnieuw prachtige rapportcijfers van haar passagiers. De Rederij scoort over het jaar 2021 een 8,4 en een 8,5 op de dienstverlening op de veerverbindingen Vlieland – Harlingen v.v. en Terschelling – Harlingen v.v. Dit blijkt uit de resultaten van de OV-Klantenbarometer 2021 van kennisplatform CROW-KpVV.
Rederij Doeksen is trots op deze mooie resultaten en bedankt haar reizigers voor deze prachtige waardering en haar medewerkers voor hun inzet.
Punctualiteit, veiligheid en een zitplaats
Het vinden van een zitplaats, punctualiteit en veiligheid scoorden allen een 9 of hoger op beide lijnen. De klantvriendelijkheid van het personeel, het gemak om een ticket te kopen en het gemak om bagage mee te nemen, scoorden allen een 8,6 of hoger op beide lijnen. Verder blijkt uit het onderzoek, dat passagiers zich erg ontspannen (8,6) voelen tijdens de reis.
De OV-Klantenbarometer is het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek in het openbaar vervoer, sinds 2018 ook met het hoofdrailnet en de Friese Waddenveren. Het is nu voor de twintigste keer gehouden; in 2020 is het niet uitgevoerd. In 2021 toetste onderzoeksbureaus Goudappel en NDC 74 onderzoeksgebieden in opdracht van kennisplatform CROW-KpVV en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat de waardering van reizigers. Reizigers waardeerden een OV-reis in 2021 gemiddeld met een 7,9, zo bleek uit de OV-Klantenbarometer. In 2019 was dit nog een 7,8. Het algemeen oordeel van de reiziger over het OV is nog nooit zo hoog geweest.